.

2012. december 24., hétfő

Pizzás csiga

Ne mindig csak édeset! -mondta a nagylányom. Kedvence a pizza és ha sósat kíván az sajtos vagy pizzaízesítésű kell hogy legyen. Így a megszokott pizzás rudat változtattam csigává nagy örömére :-)


50 dkg liszt
1 dl tej
1,5 dl tejföl
10 dkg vaj
10 dkg reszelt sajt
2 tojássárga
1 csom. szárított élesztő( vagy 2,5 dkg friss)
1 ek só
1 kk pizza fűszerkeverék

Tölteléknek:
15 dkg reszelt sajt
2,5 dl házi ketchup
1 kk liszt
pizza fűszerkeverék

A tésztához az élesztőt elkavartam a liszttel, sóval, fűszerrel. A tejet meglangyosítottam. A lisztbe tettem a tojássárgákat, a sajtot, a puha vajat és morzsásra gyúrtam, majd a tejfölt és a tejet is hozzágyúrtam, amíg puha tésztát kaptam. Egy órát letakarva pihentettem, ezalatt elkészítettem a szószt.
Mivel a házi ketchup nem olyan vastag, mint az üzleti, egy edénykébe felmelegítettem, egy kevés liszttel besűrítettem, fűszereztem és hagytam kihűlni.
A megkelt tésztát kettévágtam, kinyújtottam jó vékonyra, megkentem a szósz felével, megszórtam reszelt sajttal, feltekertem, kétujjnyi szélesen felszeleteltem, sütőpapíros tepsibe rakosgattam és előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem.
Ugyanígy jártam el a másik darab tésztával is, aztán lehetett bepakolni:-)

2 megjegyzés: